Brza i zdrava čorba od brokolija

Ranije su decu u Americi puno hranili spanaćem, a kao što znate njegov glavni promoter bio je čuveni mornar Popaj. Međutim, poslednjih godina su svi odlepili na brokoli, a saznaćete i zašto.

Da počnem od toga da je brokoli odličan izvor vitamina. Ima skoro 2.5 puta više vitamina C nego agrumi (pomorandža, limun, grejp itd.). Po sadžaju provitamina A (vitamina lepote i dobrog vida) brokoli znatno premašuje drugo povrće i zajedno sa bundevom, šargarepom i batatom, osnovni je njegov izvor.

Zamislite,  jedna šolja sitno naseckanog svežeg brokolija (oko 150 g) daje vam duplo više vitamina C od preporučene dnevne doze, a vitamina A ¾ dnevne doze. Pored toga, brokoli je bogat mineralima, kao što su kalijum, kalcium, fosfor, natrijum, cink i gvožđe.

brokoli

U odnosu na svog najbližeg rođaka – karfiol, brokoli ga premašuje po sadržaju mineralnih soli i proteina. A protein brokolija je veoma hranljiv. Na primer, on sadrži iste količine lizina i triptofana (esencijalne aminokiseline) kao i belance običnog kokošjeg jajeta.

Ali, to nije sve! 🙂 Zahvaljujući velikom sadržaju fiziološki aktivnih materija, brokoli se preporučuje srčanim bolesnicima i obolelima od raka. Upotreba brokolija izrazito pomaže kod čira želuca i doprinosi čišćenju creva od toksina. Hlorofil koji sadrži brokoli povoljno utiče na krvnu sliku, a polen u njegovim cvetovima (koji se ne vidi) ima lekovita svojstva.

Za one koje vode računa o svojoj liniji, dobro je znati da brokoli ima samo 30 Kcal na 100 grama! Tako da možete slobodno jesti brokoli u velikim količinama.

Najbolje je jesti sirovi brokoli ili pripremljen na pari. Ako ga kuvate, vodite računa da vreme termičke obrade bude što kraće. Što duže kuvate brokoli, manje vrednih sastojaka ostaje! Ako kuvate brokoli u vodi, nemojte je posle bacati, jer u njoj ostaje vitamin C. Iskoristite tu vodu za pripremu neke čorbe kasnije.

Ovaj recept bih svrstala u takozvani „zdravi fastfood“. Brokoli kuvamo vrlo kratko tako da pored uštede vremena dobijemo hranljivo jelo puno vitamina.

Brza i zdrava čorba od brokolija

  • Glavica brokolija
  • Glavica crnog luka
  • 1 kašika maslinovog ili drugog nerafinisanog ulja
  • so
  • biber
  • malo muskatnog oraščića

Sitno naseckati luk. Ubaciti ga u šerpu, dodati maslinovo ulje, ½ šolje vode i dinstati luk dok ne postane providan. Zatim dodati cvetove brokolija i preliti ih vrelom vodom tako da samo pokrije brokoli. Dodati so, biber i prstohvat muskatnog oraščića. Kuvati 3-5 minuta. Ugasiti vatru i prosuti 1-1,5 šolje supe kako bi čorba bila gušća. Izmiksati sve u blenderu ili štapnim mikserom. Posuti svežim začinskim biljem.

Ako konzumirate mlečne proizvode, možete dodati u tanjir kašiku kisele ili slatke
pavlake. Prijatno!

Probajte još moje omiljene recepte sa brokolijem: Pesto sos i Kinou sa brokolijem i limunom.

Share

Share to Google Buzz
Share to Google Plus

2 Comments

  1. Pingback: Pesto od brokolija | Vita

  2. Pingback: Kinoa sa brokolijem i limunom | Vita

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

twenty − 5 =