Kako „preživeti“ gozbu

Počinje sezona slava, mada iskreno u Srbiji ta sezona nikada i ne prestaje. Za većinu ljudi koji vode zdrav život, slave i ostale gozbe predstavljaju neprijatelje zdrave ishrane. Ulažete puno napora da se hranite zdravo, vežbate, a onda dođe nečija svadba, rođendan ili slava i svi vaši napori padaju u vodu. Predjela (od kojih ste se već najeli), čorba, glavna jela, pa za kraj kolači i torte… A na sve to još i alkohol! Ne možete da odbijete nova jela, već teško dišete, ali se u vašem tanjiru opet pojavljuje nešto ukusno…

Kako bi izbegli prejedanje i osećaj težine u stomaku, možete: da ne dođete na proslavu, da pobegnete sa nje, a možete da uživate u svakom trenutku i da ne patite sutradan. Nekoliko jednostavnih koraka će vam pomoći da preživite bilo koju gozbu bez griže savesti.

zeleni sok 1

1. Na dan gozbe umesto doručka popijte ceđeni sok (najbolje od povrća i/ili bilja) ili smoothie sa zelenišem. Takvi napici su odličan izvor vrednih enzima koji doprinose dobrom PH balansu organizma i pripremaju sistem varenja za predstojeće izazove. U toku dana pijte više vode, biljne čajeve ili čaj od đumbira.

istezanje

2. Uradite jutarnje vežbe. Neka to bude joga, trčanje ili barem pešaćenje do mesta proslave. Što veća aktivnost, varenje će biti bolje. Ako ništa drugo, izdvojte barem 10 minuta za istezanje tela. Samo nekoliko jednostavnih vežbi istezanja prijaće vašoj kičmi, nogama i celom telu. Poboljšaćete sve procese u organizmu, a samim tim i varenje.

voda 2

3. Pola sata pre gozbe možete popiti par čaša obične vode. Trudite se da ne mešate hranu i piće tokom ručka, jer to samo usporava varenje. Ako ste baš žedni, uzmite gutljaj vode, ali nemojte zalivati salate ili dezert sokovima ili gaziranim pićem.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. Započnite ručak svežim povrćem i biljem. Ako na slavi prvo pojedete salatu od svežeg povrća, to će vam pomoći da lakše svarite sva ostala jela. Ovo je jedan od najlakših, ali vrlo efikasnih načina da poboljšate varenje.

kombinovanje hrane2

5. Ukoliko je moguće, tokom ručka poštujte principe kombinovanja namirnica. Skrobaste namirnice jedite odvojeno od proteina životinjskog porekla. Birajte ili povrće u kombinaciji sa žitaricama i mahunarkama ili povrće sa mesom ili ribom. Sledeći principe pravilnog kombinovanja hrane, možete jesti veće porcije, a da pri tome zadržite osećaj lakoće u celom telu.

voce3

6. Ostavite voće za ujutru. Voće je odlična hrana, ali nikako u kombinaciji sa drugim jelima. Ako ne želite da doživite neprijatan osećaj vrenja i nadimanja stomaka, ostavite voće da bude ukras na stolu.

disanje

7. Dišite. Pre nego što tražite drugu porciju glavnog jela, prebacite pažnju na disanje. Uradite nekoliko dubokih udaha i izdaha kroz nos. Vrlo moguće, da nakon toga ćete hteti da se malo prošetate ili đuskate, umesto još nešto da pojedete.

gozba 2

8. Kada se gozba završi ne žurite da se zavalite u trosed. Prošetajte se do kuće. Pola sata kretanja je odlična pomoć punom želucu.

setnja

9. Ako ste ipak pojeli više nego što možete da podnesete, narednog dana pomozite organizmu da se izbori sa jučerašnjim teretom. Nemoj kažnjavati sebe gladovanjem ili kilometrima na traci za trčanje. Pijte više vode sa limunom i čaj od đumbira. Doručkujte kasnije, kada zaista ogladnite. Jedite više povrća i obavezno šetajte na svežem vazduhu.

Share

Share to Google Buzz
Share to Google Plus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

3 × 3 =