Palačinkice od zelene heljde

Bila sam presrećna kada sam nakon dugotrajnog eksperimentisanja uspela da smislim recept za idealne palačinkice – minimum sastojaka, sve ultra zdravo, bez jaja i brašna, lako se peku i ne lepe za tiganj, mogu da se jedu i slane i slatke, ukusne su i hladne i tople… Dovoljno je reći da kad sam ih probala prvi put, sutradan sam ih pravila opet, pa prekosutra ponovo… pa nakon tri dana opet!

Obožavam male palačinke (takozvane pancakes za koje u srpskom ne postoji adekvatan naziv). Pored testa, mogu da se prave od narendanih tikvica, karfiola, bundeve. Ali skoro za sve recepte su potrebna jaja i dodatak nekog brašna.

U ovom slučaju, sve što vam treba je zelena heljda (ne propržena) i malo drugih žitarica (ja stavljam kinou, a može i proso ili ovsene pahuljice). Zelena heljda zadržava puno vitamina i minerala, a ima i visoki sadržaj proteina (oko 13%).

Treba potopiti heljdu i drugu žitaricu preko noći, posle samleti u blenderu sa vodom i začinima po želji i savršeno testo je gotovo! Tokom potapanja heljda postaje lepljiva i testo od nje dobro drži oblik. Koristim slično testo i za pripremu savršene podloge za vegansku picu.

Najčešće pravim neutralne palačinkice, jer više volim da ih jedem slatke, a suprug – slane, pa kasnije svako sebi bira prilog. U tom slučaju u testo ide samo so. Ako ćete jesti samo slane palačinke, možete dodati u testo i suvo začinsko bilje, beli luk, biber itd. Ako volite da ih jedete slatke, začinite testo cimetom, đumbirom, rogačem, zasladite medom, stevijom ili malteksom… Kombinacije su bezbrojne. Pravila sam testo i sa dodatkom čia semenki ali nisam primetila neku razliku u strukturi testa i njegovom „ponašanju“ na tiganju.

U slatkoj varijanti palačinkice jedem sa domaćim džemovima ili medom, dok na slane mažem humus ili neki drugi umak od povrća, a preko stavljam rukolu.

Koju god varijantu da izaberete, sigurna sam da će ove palačinkice postati hit i za doručak i za večeru, jer su izuzetno zdrave i ukusne!

Palačinkice od zelene heljde

  • 1 šolja (200g) zelene heljde
  • ½ šolje kinoe
  • 1,5-2 šolje vode
  • Gi, puter ili drugo ulje za prženje
  • So i začini po želji

Potopite heljdu i kinou preko noći ili na nekoliko sati preko dana. Dobro isperite žitarice, sipajte ih u blender, dodajte vodu, so i ostale začine po želji. Dodajte vodu postepeno – prvo jednu čašu, a onda polako drugu čašu. Dobro izmiksajte testo u blenderu. Testo treba da ispadne tečno, ali gusto (kao gusti jogurt). Nikako ne treba da bude tečno kao za klasične palačinke.

Dobro zagrejte tiganj i stavite malo ulja. Prvih nekoliko palačinkica treba pržiti na jačoj vatri, kasnije – na srednjoj vatri. Velikom kašikom ili manjom kutlačom uzmite testo iz blendera i polako prospite na tiganj kako bi se zadržao okrugli oblik. Ja stavim na tiganj odjednom 3-4 palačinkice.

Posle par minuta kada se jedna strana zarumeni, okrenite ih i pržite još par minuta dok ne dobiju zlatnu boju. Za svaku sledeću porciju dodajte još malo ulja na tiganj. Gotove palačinkice možete poslužiti odmah, a vrlo su ukusne i kad se ohlade i sutradan. Uživajte!

Share

Share to Google Buzz
Share to Google Plus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ten + fifteen =