Pica od heljde sa grilovanim povrćem

Veliki sam ljubitelj pice, a od kad sam prestala da jedem pšenicu i proizvode od pšeničnog brašna, moram da pronalazim alternativna rešenja za omiljena jela. Šta je najvažnije u svakoj pici? Naravno podloga!

Uspela sam da pronađem savršeno rešenje za pravljenje idealne zdrave hrskave kore za picu koja nema u svom sastavu ni brašno, ni jaja, ni kvasac – samo sirova potopljena heljda, samlevena u blenderu sa malo vode, maslinovog ulja i začina. Preko možete da stavite bilo šta po vašem ukusu – može i sir i pečurke i bilo koje povrće. Ovaj put sam pravila picu sa grilovanim patlidžanom i paprikama koju sam odmah pojela. Da se ovakve pice prodaju u našim picerijama, išla bih tamo svaki dan. 🙂

Pica od heljde sa grilovanim povrćem

Za podlogu:

  • 1 ¼ šolje (oko 250g) sirove heljde – potopljene preko noći ili nekoliko sati
  • 1/3 šolje vode
  • 1 kašika maslinovog ulja za testo i još malo za podmazivanje pleha
  • so i sveže mleveni biber (po ukusu)
  • sveže ili suvo začinsko bilje po želji (majčina dušica, oregano, mirođija, bosiljak itd)
  • 1 čen izgnječenog belog luka ili beli luk u prahu (po želji)

Za punjenje:

  • 1 glavica belog luka
  • 1 patlidžan
  • 2 paprike (crvena i žuta/zelena)
  • maslinovo ulje
  • čili paprika u prahu
  • so, biber
  • sir (po želji)
  • sveži i/ili suvi paradajz (po želji)
  • zeleniš (rukola, peršun, korijander, raštan itd)

Zagrejte rernu na 200 stepeni. Naseckajte patlidžan na kolutove, a paprike – na trake. U šoljici pomešajte maslinovo ulje, so, biber i čili papriku. Poređajte kolutove patlidžana i papriku na veliki pleh i namažite maslinovim uljem sa začinima. Beli luk očistite, namažite čenove maslinovim uljem, uvijte u alufoliju i stavite na pleh. Pecite oko 15-20 minuta. Izvadite iz rerne i stavite sa strane.

Dok se povrće peče, napravićemo „testo“ za podlogu. Kupujem organsku heljdu u DM-u, ali je ima sada u mnogim prodavnicama zdrave hrane. Dobro isperite potopljenu heljdu. Spojite je sa vodom i maslinovim uljem. Dodajte so, biber i ostale začine (ako želite) i izmiksujte masu u blenderu. Zrna heljde dobro omekšaju nakon potapanja, tako da za pravljenje „testa“ može da se koristi i štapni mikser.

Zagrejte rernu na 250 stepeni. Stavite u rernu dva prazna okrugla pleha (prečnika oko 25 cm) na 5 minuta (ako imate samo jedan pleh, pecite prvo jednu koru, zatim po istom principu drugu). Izvadite plehove iz rerne, stavite po 1-2 kašike maslinovog ulja na svaki pleh i vratite u rernu na još 3 minuta. Izvadite plehove ponovo i brzo sipajte u njih testo , ravnomerno ga raspoređujući kašikom. Pecite 10 minuta, zatem okrenite podloge i pecite još 10 minuta. Izvadite plehove iz rerne i smanjite temperaturu do 200 stepeni.

pizza 2

Stavite kore na veliki pleh ili na papir za pečenje. Premažite ih ispečenim čenovima belog luka. Poređajte patlidžan i paprike tako da pokriju što veću površinu podloge, možete dodati sveži ili sušeni paradajz. Stavite pice u rernu na 10 minuta. Gotove pice ukrasite svežim začinskim biljem. Malo ohladite pice pre nego što ih isecite.

Uživajte u najzdravijoj pici na svetu! 🙂

 

 

 

 

Share

Share to Google Buzz
Share to Google Plus

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

16 − fifteen =